Kategoriler
Manşet Sektörel

Hasan Karaca; “Bir öğrencinin tek rakibi kendisidir”

SARİYERGAZETESİ.COM – RUKİYE AY

Özel Sarıyer Fen Bilimleri Kişisel Gelişim Kursu Kurucusu Hasan Karaca, yeni eğitim-öğretim yılı öncesinde Sarıyerli öğrencilere tavsiyelerde bulundu. Sarıyer Gazetesi’ne konuşan Karaca, “Öğrenciler sistemli ve başarılı çalışarak başarıya ulaşabilir” dedi.

Özel Sarıyer Fen Bilimleri Kişisel Gelişim Kursu, lise ve üniversiteye hazırlığın yanı sıra okula takviye ile özel derslerle de Sarıyer’de başarıyı hedefleyen öğrencilerin yanında olmaya devam ediyor. Özel Sarıyer Fen Bilimleri Kişisel Gelişim Kursu kurucusu Hasan Karaca, profesyonel eğitimci kadrosuyla dershanecilik sektöründe öğrencileri başarıda zirveye taşıdıklarını belirtti. Karaca, “Oğuz Fen Bilimleri’nin İstanbul’da 35 yılı aşkın süredir eğitimini sürdürdüğü 50’nin üzerinde şubesi var. Sarıyer şubesi olarak da 2018 yılından bu yana eğitim veriyoruz. Özel Sarıyer Fen Bilimleri Kişisel Gelişim Kursu olarak Sarıyerli öğrencileri hedeflerine ulaştırmak için çalışıyoruz. 9 kişilik bir ekibimiz var. Her öğretmenimiz kendi alanında uzman branş öğretmenlerimizdir. Yeni eğitim-öğretim yılında üniversite hazırlık gruplarımız da mevcut olacak. Bunun yanında okul derslerine takviye ve liselere hazırlık gruplarımız uzun yıllardır vardı” dedi.

“Günlük ders tekrarları mutlaka yapılmalıdır”

Özel Sarıyer Fen Bilimleri Kişisel Gelişim Kursu Kurucusu Hasan Karaca, bu yıl üniversite sınavına girerek başarısız sonuç elde eden öğrenciler için ise şu tavsiyelerde bulundu; “Üniversite sınavını kazanamayan öğrencilerin ümitsizliğe kapılmaması gerekir. Çünkü hiçbir şey için geç kalmış sayılmaz. Neticede iyi bir hazırlıkla yine hedeflerine ulaşabilirler. Fakat burada öğrencilerin yapması gerekenler noktasında çok çalışmaktan ziyade sistemli çalışmasını, günlük tekrarlarını yapmasını, bol bol soru çözmesini öneriyoruz. En çok önemsenmesi gereken ise günlük ders tekrarlarının mutlaka yapılmasıdır. Bu sene yeni uygulanan sistemle sınavın TYT bölümünde aldıkları puanları önümüzdeki yıl da kullanabilecekler. Bu sistem sınavın TYT kısmından iyi puan almış öğrenciler için iyi bir uygulamadır.”

“Geçici belleğe alınan bilgiler kalıcı belleğe aktarılması tekrar edilmeli”

Sınava hazırlık sürecinde öğrencilerin sistemli ve programlı olmaları gerektiğinin de altını çizen Karaca, “Sistemli ve her gün çalışarak günlük tekrarlarını yapan öğrenciler başarıya ulaşabiliyorlar. Dershanede ya da bir eğitim kurumunda çocuklar dersi ilk dinlediklerinde bu bilgiler geçici belleğe yerleşiyor. Fakat günlük tekrarlar ve soru çözümleriyle hem pekiştirilmiş hem de bu bilgiler kalıcı bellekte yerini almış oluyor. Biz özellikle şunu da önemsiyoruz. Eğitim modelimizde veli yani aile eğitimin bir parçası, olmazsa olmazımızdır. Eğitimde kurum, öğrenci ve aile mutlaka üzerine düşen görevle sorumlulukları yerine getirmesi gerekir. Biz de burada öğrenciyle ilgili hem okulundaki durumunu takip etmeli, hem de eğitim kurumundaki durumunu, deneme sınavlarını, sonuçlarını öğretmenleriyle olan diyaloglarına kadar mutlaka aile de üzerine düşen görevi yerine getirmelidir. Sadece öğrenciyi dershaneye kaydettirmekle ailenin sorumlulukları bitmiyor. Bunun yanında sürekli eğitim kurumuyla, gerek okuluyla, gerek özel eğitim aldığı eğitim kurumuyla yılsonuna kadar omuz omuza ve sürekli istişare halinde olması gerekiyor. Oğuz Fen Bilimleri’nin yaklaşık 35 yıldır bir deneyime sahip ve tüm şubelerine kurumsal anlamda birçok destek verdiği deneme sınavları merkezi olarak uygulamaları var.

“Her öğrencinin tek rakibi sadece kendisidir”

Karaca bir öğrencide başarı için kıstasın sadece kendisi olduğunu vurgulayarak; “Başarıyı değerlendirirken öğrenci bazlı değerlendiriyoruz. Bizim için sene başında önemli olan şudur, öğrenciyi hangi seviyede aldık ve nereye kadar çıkarabildik. Öğrencinin kapasitesinin maksimum seviyede kullandığını biliyor muyuz, bizim için önemli olan budur. Ama her öğrenci için mutlaka yapılabilecek bir şey vardır. Başarısız öğrenciyle ilgilenmeyelim mantığı bizde kesinlikle yok. Onları da kazanmamız gerekir ve onlar için de mutlaka yapılabilecek bir şeyler var. Veliler genelde derslerindeki başarılarına göre çocuklarını başka ailelerin çocuklarıyla kıyaslarlar. Bunu hiç doğru bulmuyoruz çünkü her şeyden önce veli kendi çocuğunu tanımalıdır. Kendi çocuğu üzerinden hareket etmelidir. Bizim söylediğimiz her öğrencinin tek bir rakibi vardır. O da kendisidir. Her geçen süreçte öğrenci kendi bir önceki başarısına göre kendini yenilemeli kendi başarı seviyesini yükseltmelidir. Diğer öğrencilerin kaç net yaptığı kaç puan aldığı başarı sırasının ne olduğuyla çok da ilgilenmemelidir. Kıyaslamalar faydanın yanında zarar da verebiliyor. Öğrenciler üzerlerinde psikolojik baskı hissedebiliyor. Dolayısıyla her öğrenci kendisiyle yarışmalıdır. Kıyaslamaları kesinlikle faydalı bulmuyoruz. Bir öğrenci bir ay önceki deneme sınavına göre kendi başarısını üst seviyelere taşıyabilmiş mi netini yükseltebilmiş mi bizim için önemli olan budur” şeklinde konuştu.

“Her öğrenci severek yapabileceği bir meslek seçmelidir”

Özel Sarıyer Fen Bilimleri Kişisel Gelişim Kursu Kurucusu Hasan Karaca, öğrencilerin sözel ya da sayısal zekasına göre üniversitede tercih edecekleri bölümleri seçerken ailelerin nasıl yönlendirmesi gerektiğiyle ilgili ise şunları söyledi; “Hem öğretmen arkadaşlarımızın görüşleri hem de bizim görüşlerimizle veliyi doğru yönlendirme noktasında uyardığımız noktalar oluyor. Hem lise tercihlerinde hem de üniversite tercihlerinde geçerli bir durumdur. Her öğrenci her şeyden önce severek yapabileceği bir meslek alanına yönelmelidir. Sevmediği bir mesleği başarılı bir şekilde yapabilmesinin çok mümkün olduğunu düşünmüyoruz.”

Özel Sarıyer Oğuz Fen Bilimleri Kişisel Gelişim Kursu

Şehit Mithat Yılmaz Cad. 

Sarı Hüseyin Sk. (PTT Sokağı)

No: 5 Sarıyer – İstanbul

Tel: (0212) 218 35 13

Gsm: 0555 860 38 28

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir