Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın adeta üzerlerine titrediği muhtarlara İSKİ Beşiktaş Şube Müdürü Nadir Mazlum‘dan akılalmaz bir fırça geldi. Sarıyer’deki 38 mahalle muhtarının bağlı olduğu ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin kurduğu whatsapp grubuna yazan Mazlum; “Hiçbir muhtar benim çalışanımın amiri değildir, bu şubede amir varsa o da benim. Çalışanlarımla konuşma dilini düzeltmenizi şiddetle tavsiye ederim. Tekrar ediyorum çalışanlarıma ben emir veririm. İçişlerime karıştırmam” ifadelerini kullandı.
***
Sarıyer Muhtarlar Derneği Başkanı Hüseyin Sarıuçak, İSKİ müdürü hakkında Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın gerekeni yapmasını istedi; “Muhtarlara ayar vermek kimsenin haddi değil” diye konuştu.
SARİYERGAZETESİ.COM-ÖZEL HABER
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İSKİ’nin Beşiktaş Şube Müdürlüğü’nü yapan Nadir Mazlum’un Sarıyerli muhtarlara whatsapp grubu üzerinden fırça atması ortalığı karıştırdı. Sarıyer bölgesinden de sorumlu olan Mazlum’un tavrı, muhtarları çileden çıkardı, büyük tepkiye neden oldu. Sarıyer’de gündeme oturan rezalet sonrası muhtarlar isyanlarını Topbaş’a ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’a taşımaya hazırlanıyor.
BORU PATLADI DİYE HABER VEREN MUHTARA AYAR ÇEKMEK İSTEDİ
Her şey Sarıyer’in gözde semtlerinden birinde (mahalle ismini muhtarı rencide etmemek için özellikle yazmıyoruz) geçtiğimiz günlerde akşam saatlerinde sokaktaki su borusunun patlamasıyla başladı. İSKİ’ye ait sokak borusunun patlamasından sonra mahalleyi su almaya başladı. Sokak sakinleri İSKİ’yi arayarak patlayan su borusunun yapılmasını istedi. Ancak iddiaya göre İSKİ’den ekip gelmedi. Sabah erken saatlerde durumdan haberdar olan mahalle muhtarı da hemen durumu İSKİ’ye bildirdi. Bir kaç kez İSKİ’yi arayan ve AKP’ye yakınlığı ile bilinen mahalle muhtarı iddiaya göre yetkililerden bir türlü olumlu cevap alamadı, ekipler nöbet değişimi gibi nedenlerden dolayı uzun süre mahalleye gelmedi. Son çare olarak Sarıyer’den de sorumlu olan İSKİ Beşiktaş Şube Müdürü Nadir Mazlum‘u arayan mahalle muhtarı, müdürün makamında olmaması nedeniyle bu konudaki rahatsızlığını müdürün sekreterine ilettiler. Geceden beri ekiplerin patlayan boruya müdahale etmediğini söyleyen muhtar, “Akan tatlı su. Dün geceden beri sokağa su akıyor. Mahalleli isyanda. Bu soruna bir an önce müdahale edin” diyerek bu konudaki tepkisini müdür sekreterine bildirdi. Bu telefondan sonra birkaç saat içinde İSKİ ekipleri patlayan boruya müdahale ederek sokakta gerekli çalışmayı yaptı, sorun çözüldü.
SARIYER’DEKİ 38 MUHTARA WHATSAPP GRUBU ÜZERİNDEN TOPLU FIRÇA
İşte yaşanan bu olaydan sonra İSKİ Beşiktaş Şube Müdürü Nadir Mazlum, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Sarıyer’deki muhtarların şikayetlerini bildirmesi için kurulan muhtarlar whatsapp grubuna mesaj attı. 38 mahalle muhtarı ile İBB’deki bazı bürokratların da bulunduğu gruba mesaj atan Mazlum, adeta muhtarlara ayar verdi.
İSKİ Şube Müdürü Nadir Mazlum ilk mesajında şu mesajı yazdı; “Değerli muhtarlar, İSKİ olarak bildiğiniz üzere gerek ben gerekse şeflerim 7/24 sizlerle iletişimdeyiz ve ekip ekipmanlarımızın yettiği ölçüde hizmet veriyoruz. Ayrıca gerek şefimin cep telefonu gerekse benim cep telefonum hepinizde mevcut. Bu yüzden işlerin aciliyetine göre direk bizlere bildirmenizin önünde hiçbir engel yok. Hiçbir muhtar benim çalışanımın amiri değildir bu şubede amir varsa o da benim. Çalışanlarımla konuşma dilinizi düzeltmenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Tekrar ediyorum amir olarak çalışanlarıma ben emir veririm. Sizler bize ileterek görevlerinizi zaten yapıyorsunuz. Saygılarımla.”
MADEN MUHTARI MEHMET GÜMÜŞ’TEN İSİM VER TEPKİSİ
İSKİ Beşiktaş Şube Müdürü Nadir Mazlum’un mesajından sonra grup üyelerinden Maden Muhtarı Mehmet Gümüş, duruma tepki göstererek Mazlum’a yine aynı whatsapp grubundan şu yanıtı verdi; “Nadir Mazlum kardeşim bütün muhtarlarımız. Kasdettiğiniz hangi muhtar arkadaşımız, bu dilde sizin arkadaşlarınıza konuşma yapmışsa onun ismini yazın. Saygılarımla…”
Muhtar Mehmet Gümüş’ün yazısından sonra İSKİ Şube Müdürü Mazlum, bu kez de şu ikinci mesajını yazdı; “Tabi ki tüm muhtarlarımızı kastetmedim. Ama isim yazıp rencide etmek ve tartışmak yerine bunu tercih ettim. Sonuçta herkes kendini bilir. Konu anlaşılmışsa uzatmayalım. Çalışanımın üzerinde otoritemin daim olması için emri benden alması gerekir. İç işlerime karıştırtmam. Ayrıca bu konu hakkında gruptan son yazışım. Özelden her türlü paylaşıma açığım. Saygılarımla”
SARIUÇAK: “KİMSE MUHTARLARA AYAR VEREMEZ, HADDİ DEĞİL”
Yaşanan olay üzerine Sarıyer’deki mahalle muhtarları rezalete tepki gösterdi. Sarıyer Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Bekir Batu’yu arayan Sarıyer Muhtarlar Derneği Başkanı ve Darüşşafaka Muhtarı Hüseyin Sarıuçak; bu konuda şunları söyledi; “Biz muhtarlar olarak seçilmiş insanlarız, İSKİ müdürü ise atanmıştır. Bizler kamu görevi yapıyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımızın bize verdiği önemi biliyoruz. Ancak Büyükşehir Belediyesi’nin bir birim müdürünün bizleri fırçalar gibi mesaj atması onun haddi değildir. Muhtarlar elbette mahallesindeki dilek ve şikayetleri yetkilileri bildirecektir. Muhtarlarımızın whatsapp grubuna kimse böyle bir yazı yazamaz. Herkes haddini ve yerini bilmeli. Bizde biz söz vardır, her işe karışana “Mahallenin muhtarı sen misin” derler. Bu söz unutulmaz. Biz muhtarlar olarak İSKİ Beşiktaş Şube Müdürü Nadir Mazlum hakkında gereğinin yapılmasını istiyoruz. Muhtar arkadaşlarımız olarak bu olaya çok tepkiliyiz. Sayın Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve Cumhurbaşkanımız Erdoğan gerekeni yapacaktır diye düşünüyoruz”
“İSKİ Beşiktaş Şube Müdürü Nadir Mazlum’dan Sarıyer’in 38 mahalle muhtarına whatsapp grubundan akıl almaz fırça” için 2 yanıt
Çok Değerli MUHTARLARIMIZDAN adı geçen kurumun Watsap grubundan topluca çıkış yapmasını ve vatandaşın SU ile ilgili bir şikayeti olduğunda da direk adı geçen şubeye yönlendirmelerini ve kurum müdürüyle görüşmelerini söylemelerini tavsiye ediyorum.Sebep ne olursa olsun halkın seçtiği kişi olan MUHTAR a gerekli önemi ve değeri vermeden rencide eden kurum müdürüne bu şekilde tepki gösterebilirsiniz.
Çok Değerli MUHTARLARIMIZDAN adı geçen kurumun Watsap grubundan topluca çıkış yapmasını ve vatandaşın SU ile ilgili bir şikayeti olduğunda da direk adı geçen şubeye yönlendirmelerini ve kurum müdürüyle görüşmelerini söylemelerini tavsiye ediyorum.Sebep ne olursa olsun halkın seçtiği kişi olan MUHTAR a gerekli önemi ve değeri vermeden rencide eden kurum müdürüne bu şekilde tepki gösterebilirsiniz.